Všeobecné obchodní podmínky
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále „VOP“) spolu se smlouvou, akceptovanou nabídkou nebo akceptovanou závaznou objednávkou (dále jen „Smlouva”) upravují poskytování specializovaných služeb nabízených zejména na webu
www.energodum.cz, případně jinými komunikačními prostředky, a to společností Lipa Energo s.r.o., IČ: 19233485, se sídlem Školská 689/20, Nové Město, 110 00 Praha 1, spisová značka: C 383447 vedená u Městského soudu v Praze, jako dodavatelem. Odchylná ujednání ve smlouvě nebo jiné dohodě stran o službách mají přednost před zněním VOP.
- POPTÁVKA SLUŽEB
1.1 Poptávku lze provést způsobem nabízeným a umožněným dodavatelem na webu nebo jinde (elektronický formulář atp.), písemně, e-mailem, telefonicky nebo osobně (viz kontaktní údaje).
1.2 Poptávka objednatele může (ale nemusí) předcházet uzavření smlouvy. Poptávka je vyzvou ke zpracování a podání nabídky dodavatelem, nejde o závazné jednání k uzavření smlouvy.
1.3 Za pravdivost a úplnost údajů v poptávce, nabídce a jiné komunikaci s dodavatelem odpovídá objednatel.
- OBJEDNÁVKA SLUŽEB
2.1 Nabídka služeb dodavatele je návrhem na uzavření smlouvy, objednávka od objednatele jeho přijetím s účinky uzavření smlouvy (s dále uvedenými výjimkami). Uzavření smlouvy probíhá e-mailovou korespondencí přijetím nabídky od objednavatele. Rovněž je možné uzavřít písemnou smlouvu nebo využít další možnosti dle odstavce 1.1. Telefonická objednávka vyžaduje dodatečné potvrzení v jiné formě. Dodavatel informuje předem objednatele, pokud již dojde k jednání směřujícímu k uzavření smlouvy (výslovným upozorněním, označením kroků za závazné apod.).
2.2 Termín dodání a platnost nabídky je určena individuálně, tyto informace jsou vyspecifikovány v nabídce. Nabídka může být na vyžádání zaktualizována.
2.3 Při zaslání objednávky elektronickými prostředky zašle dodavatel objednateli obratem e-mail s potvrzením jejího obdržení a rekapitulací. Elektronickou objednávku je možné vytisknout a po vyplnění zaslat dodavateli poštou nebo podat osobně.
2.4 Objednávka musí být vyplněna správně, pravdivě a úplně (nejméně v rozsahu povinných údajů), jinak může dodavatel smlouvu okamžitě zrušit, aniž by byl k čemukoli zavázán; veškeré náklady a škody s tím spojené zejména dle prokázané míry rozpracování služeb nese objednatel.
2.5 Objednat služby smí oprávněná osoba objednatele (sama fyzická osoba, statutární zástupce právnické osoby, pověřený zaměstnanec nebo zmocněný pracovník objednatele – dle údaje v objednávce). Dodavatel může zaslat žádost o verifikaci (potvrzení) obdržené objednávky některé oprávněné osobě a smlouva je uzavřena obdržením verifikace, na to bude objednatel v konkrétním případě upozorněn v e-mailu s potvrzením dle odstavce 2.3. Dodavatel si rovněž může vyžádat prokázání oprávnění k objednávce (plnou moc, pověření apod.) s odkladem poskytnutí služeb či zrušením v případě neprokázání. Jednání neoprávněné osoby, na základě které dodavatel provedl služby, zavazuje tuto osobu, která nahradí vzniklé náklady a škody.
2.6 Je-li vyžadováno či ujednáno zaplacení zálohy, je smlouva uzavřena vždy až dnem obdržení zálohy.
2.7 Pokud po uzavření smlouvy objednatel požaduje změny v rozsahu služeb nebo dojde ke změně či úpravě zadání (včetně změn technických a právních předpisů), může též dojít k odpovídající úpravě cen a termínu poskytnutí služeb.
2.8 Dodavatel může využít k poskytnutí služeb nebo jejich části jinou osobu (subdodavatele), odpovídá však, jako by plnil sám.
- SOUČINNOST OBJEDNATELE
3.1 Objednatel musí informovat včas dodavatele o všech okolnostech, které mohou mít vliv na poskytnutí služeb. Přiměřeně k povaze služby nebo dle požadavku dodavatele poskytne objednatel nezbytné informace, podklady a součinnost.
3.2 Při porušení povinností dle tohoto článku se posouvají sjednané termíny nebo může dodavatel smlouvu zrušit a požadovat uhrazení nákladů spojených s prokázanou mírou rozpracování služeb, minimálně však 50% z celkové ceny (cena včetně DPH). Totéž právo má, pokud se objednatel ocitne v prodlení s peněžitým dluhem vůči němu, vstoupí do likvidace nebo platební neschopnosti bez ohledu na to, zda o tom bude dán návrh nebo zahájeno insolvenční nebo obdobné řízení.
- PŘEDÁNÍ DOKUMENTACE
4.1 Je-li výsledkem služby písemný či grafický výstup (dále „dokumentace“), bude předán objednateli jedním z následujících způsobů:
– osobní předání
– zaslání doporučeně poštou na adresu bydliště nebo sídla objednatele nebo na jinou adresu uvedenou v objednávce,
– zaslání elektronickou poštou ve formátu PDF.
4.2 Za předanou se dokumentace považuje od okamžiku, kdy dojde objednateli, a také tehdy, pokud objednatel dojití zmaří. Při osobním předání potvrdí objednatel převzetí podpisem předávacího protokolu.
4.3 Termín poskytnutí služby, respektive vypracování dokumentace platí ode dne uzavření smlouvy, ode dne předání kompletních informací a podkladů dodavateli objednatelem, nebo připsání zálohové platby, je-li vyžadována (platí pozdější termín). V termínech není započtena lhůta od expedice dokumentace (dokončení a uložení k předání, resp. odeslání) po její dojití objednateli.
4.4 Vlastnické právo k dokumentaci a právo jejího užití přechází z dodavatele na objednatele úplným zaplacením ceny služby.
- PLATEBNI PODMÍNKY
5.1 Objednatel je povinen uhradit dodavateli za služby sjednanou cenu.
5.2 Objednatel může platbu provést dle nabídky a smlouvy: zálohově, při předání – v hotovosti nebo dobírkou, převodem na účet. Objednateli je vystaven a předán daňový doklad/faktura dle platných předpisů.
5.3 Pro případy, kde je to dle platných předpisů možné, sjednávají strany, že dodavatel může po objednateli, který je v prodlení se zaplacením, požadovat zaplacení úroku z prodlení ve výši 0,05% z dlužné částky denně až do zaplacení.
- SPECIFIKACE SLUŽEB, ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
6.1 Veškeré služby jsou specifikovány v prezentaci na webu či jinde, konkrétní služba nebo služby pak v nabídce – oddíl Služby. V případě služeb na míru klientovi jsou služby vyspecifikovány v nabídce.
6.2 Dodavatel služby poskytuje v souladu se smlouvou včetně VOP, s platnými předpisy a obecně závaznými normami, s využitím řešení obvyklých v daném oboru, dle stavu vědy a techniky, pokud není uvedeno výslovně jinak.
6.3 Dobu platnosti průkazu energetické náročnosti budovy stanovuje příslušná vyhláška či jiný právní předpis.
6.4 V případě záručních vad dodavatel tyto odstraní bezplatně do 15 dnů ode dne jejich prokázání.
6.5 Dodavatel vychází při poskytování služeb a zpracování dokumentace ze zadání, informací a podkladů objednatele, ty není povinen kontrolovat nebo ověřovat. Záruka se proto nevztahuje a dodavatel neodpovídá za vady a vlastnosti služeb a dokumentace v důsledku zadání, informací nebo podkladů objednatele, jejich nepravdivosti, nesprávnosti, nevhodnosti a neúplnosti, nedostatku nebo vad součinnosti objednatele, v důsledku nezohlednění místních poměrů, které nebylo možné zjistit běžným způsobem – prohlídkou na místě, atd.; dodavatel neodpovídá ani za způsobené následky a škody. Případné vícenáklady na úpravu nebo odstranění, další nutné práce hradí objednatel.
6.6 Bez ohledu na předcházející podmínky má dokumentace pozdějšího data vždy přednost před dokumentací dřívějšího data.
6.7 Dodavatel prohlašuje, že má uzavřenu pojistnou smlouvu profesní odpovědnosti pro poskytování služeb dle VOP.
6.8 Objednatel má právo zrušit smlouvu, je však povinen zhotoviteli uhradit náklady spojené s prokázanou mírou rozpracování díla, minimálně však 50% z celkové ceny díla.
6.9 Spotřebitel nemá právo na odstoupení od uzavřené smlouvy v zákonné lhůtě čtrnácti dnů, neboť spotřebitelem je výslovně požadováno a dle toho sjednáváno dodání služeb před uplynutím lhůty (sjednaný termín služeb ve smlouvě), a jedná se o dodávku již dle své povahy upravenou podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu.
- ZVLÁŠTNÍ PRÁVA
7.1 Dokumentace a jiné výsledky služeb jsou pro dodavatele chráněny autorským právem, případně právy průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví, know-how v nich obsažený tvoří součást obchodního tajemství. Neoprávněné užití nebo nakládání mimo rámec dále uvedených pravidel je zakázáno. Není-li výslovně sjednáno jinak, objednatel je nesmí zcela nebo zčásti poskytnout mimo rámec vlastního užití vyplývajícího z účelu smlouvy jiným osobám, pronajímat, půjčovat nebo jiným způsobem umožnit třetím osobám využití (podlicence, postoupení atd.), provádět změny a úpravy, měnit nebo odstranit ochranné a poznávací prvky.
7.2 Dodavatel může použít dokumentaci a jiné výsledky služeb, prvky a části k podnikatelským a marketingovým účelům (odborné články a studie, prezentace, reference atd.), vždy přiměřeně a s ohledem na práva a oprávněné zájmy objednatele (ochranu jeho identity, soukromí atd.). Právo dle tohoto odstavce nezahrnuje osobní údaje objednatele.
7.3 Osobní údaje zákazníka (popř. osob jednajících za zákazníka) poskytnuté zákazníkem při uzavření smlouvy nebo zaslání objednávky budou zpracovávány v souladu se Zásadami zpracování osobních údajů, které jsou dostupné na webových stránkách dodavatele:
www.energodum.cz.
-
OSTATNÍ USTANOVENÍ
8.1 V případě vyšší moci jako mimořádné nepředvídatelné a nepřekonatelné překážky vzniklé nezávisle na vůli stran (např. živelná pohroma, válka apod.), se přiměřeně prodlužují termíny pro poskytnutí služby o dobu trvání takové překážky a dobu potřebnou k překonání jejích důsledků. Totéž platí i v případě prodlení nebo jiné podstatné skutečnosti na straně třetích osob, kterou nemohl dodavatel ovlivnit, např. trvání lhůty nebo prodlení s vyjádřením či dodáním potřebných podkladů od orgánů veřejné správy, státních úřadů a organizací. Za oprávněný důvod k přiměřenému prodloužení termínu pro poskytnutí služby se považuje také úmrtí či vysoce infekční onemocnění zaměstnance dodavatele, pověřeného zpracováním objednané služby, dojde-li k úmrtí či prokázání onemocnění v průběhu zpracování této služby.
8.2 Právní vztahy mezi stranami vzniklé dle těchto VOP se řídí právním řádem České republiky, a to zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem.
8.3 Neplatnost či neúčinnost některého ustanovení VOP se nedotýká ostatních jejich ustanovení, která zůstávají platná a účinná. Vady formy lze oboustranně dodatečně zhojit.
8.4 Kde je to dle platných předpisů možné, pro všechny spory vznikající ze smluv a VOP a v souvislosti s nimi sjednávají strany příslušnost věcně příslušného soudu dle sídla dodavatele. Objednatel – spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu o službách, pokud se ho nepodařilo vyřešit s dodavatelem přímo. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce (stránky www.coi.cz, e-mail adr@coi.cz, web adr.coi.cz).
8.5 Objednatel potvrzuje, že se s VOP pozorně, dostatečně a v plném rozsahu seznámil a bez výhrad je přijímá a souhlasí s nimi, že zde nejsou žádné podmínky, které nemohl rozumně očekávat, obsah je plně srozumitelný, význam všech doložek je mu dostatečně znám